جدید ترین اخبار ایران

رونمایی از پول جدید ایران

جدید ترین اخبار ایران

رونمایی از پول جدید ایران

کاهش ساعت کاری کارمندان توسط مجلس ایران، اما شامل زنان نمی‌ شود

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در حین بررسی لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به نام افزایش تعطیلی آخر هفته، پیشنهاد اصلاحی را مطرح کرد.

او اشاره کرد که سایت شرط بندی با واریز مستقیم کارمندان می‌ توانند با موافقت دستگاه اجرایی، ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه حداکثر 10 ساعت در هفته کاهش دهند. این تصمیم با درخواست کارمندان و با رضایت دستگاه اجرایی اتخاذ می‌ شود و با توجه به اینکه این اقدام به صورت داوطلبانه انجام می‌ شود، تاثیری در میزان حقوق و دستمزد آنها خواهد داشت.

 او اظهار کرد: به منظور حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت و با توافق برخی از نمایندگان زن مجلس، پیشنهاد می‌ شود که حکم مربوط به کارمندان زن متأهل به یک دوم و حداکثر 20 ساعت تغییر یابد. این افراد باید بتوانند در شرایط خاص و در صورت نیاز به حضور در خانه و مراقبت از فرزندان، با حفظ شغل خود، در یک دوره معین حدود 20 ساعت اجازه داشته باشند که در این زمان در محل کار حضور نداشته باشند.

مخالفت مجلس با کاهش ساعت کار زنان به 20 ساعت در هفته

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کاهش ساعت کارکنان زن دستگاه‌های اجرایی به 20 ساعت در هفته مخالفت کردند. در جلسه روز سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1403 ، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، پیشنهاد اصلاح جزئی در این لایحه را مطرح کرد.

 او اظهار داشت: "با توجه به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با موافقت برخی از نمایندگان زن مجلس، پیشنهاد می‌دهم که حداکثر ساعات کارکنان زن متأهل به 20 ساعت در هفته تبدیل شود، تا آنها بتوانند در شرایط خاص و در صورت نیاز برای حضور در خانه و رسیدگی به فرزندان، با حفظ کارمندی خود، در یک دوره‌ای درخواست کنند که حدود 20 ساعت اجازه داشته باشند در اداره و محل کار خود حاضر نشوند."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد